مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 07:052020-06-09پزشكي

شیرین بیان جایگزین خوبی برای داروهای معده است؟


یک داروساز، با بیان اینکه از شیرین بیان می توان در رفع ناراحتی های معده و انواع زخم های گوارشی و گاستریت استفاده کرد، گفت: در بسیاری از موارد این گیاه می تواند جایگزین داروهای معده شود.

- ایسنا/گیلان یک داروساز، با بیان اینکه از شیرین بیان می توان در رفع ناراحتی های معده و انواع زخم های گوارشی و گاستریت استفاده کرد، گفت: در بسیاری از موارد این گیاه می تواند جایگزین داروهای معده شود.

دکتر مریم ناصری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به خواص گیاه شیرین بیان، اظهار کرد: شیرین بیان از گیاهان لگومینوز و هم خانواده با نخود و حبوبات است و گل های بنفش رنگ دارد.

وی شیرین بیان را یک گیاه علفی با ریشه و ریزم چوبی دانست و افزود: قسمت مورد استفاده این گیاه دارویی مربوط به ریشه و ریزم آن است که به صورت پودر مصرف می شود و داخل ریشه زرد یا قهوه ای رنگ است.

این دکترای داروسازی، با بیان اینکه شیرین بیان به صورت جوشانده و غلیظ مصرف می شود، تصریح کرد: مقداری از پودر شیرین بیان را داخل آب سرد بگذارید تا حدود 10 دقیقه حرارت مستقیم ببیند و بجوشد و بعد از صاف کردن، مورد استفاده قرار گیرد.

ناصری، با اشاره به اثر ضد سرفه و خلط آور جوشانده شیرین بیان، گفت: از این گیاه دارویی در انواع برونشیت ها و سرفه ها و حالت التهابی گلو استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرین بیان جایگزین خوبی برای داروهای معده است؟

شیرین بیان جایگزین خوبی برای داروهای معده است؟